fbpx

Ref. number: 2021-1-FR01-KA220-ADU-000030141

 

Promimpresa is a partner of the European project COMPB4D (Competences Before Diplomas). The project has a duration of 25 months, starting in November 2021 and ending in December 2023.

 

The project, funded within the Erasmus+ KA2 programme, is carried out by the following partners:

 

Project coordinator: ANI (France) – www.ani-international.org

Redial Partnership (Ireland) – www.redialpartnership.org

Agrupamento de Escolas nº 2 de Beja (Portugal) – http://www.esdmibeja.pt/

A & A Emphasys Interactive Solutions (Cyprus)- www.emphasyscenter.com

CPIP (Romania) – www.cpip.ro

ICEP (Slovakia) –www.iceponline.com

Promimpresa (Italy).

 

This project aims to identify and develop possible ways of recognition and validation of competences acquired by non-formal and informal settings.

 

SPECIFIC OBJECTIVES:

 

  • promote the socio-economic advancement and inclusion of disadvantaged individuals through the recognition and validation of their non-formal skills and competences; 
  • study the European and national scenarios of validation of competence and adult education; 
  • increase access to the recognition of competences acquired in non-formal and informal settings;
  • provide free access to digital learning content, through the creation of an interactive digital platform; 
  • contribute to the improvement and update of policies to foster strategic actions and common efforts carried out in cooperation by public authorities, training organisations, social actors and certification institutions.

 

THE MAIN TARGET GROUPS ADDRESSED ARE:

  • Young adults, (18 to 30 years old) from disadvantaged backgrounds or vulnerable situations
  • Professionals involved in education and training, supporting vulnerable adults, competence development and job counselling.
  • Certification institutions, local authorities and policy makers.

 

THE PROJECT SETS OUT TO PRODUCE 5 PROJECT RESULT:

 

  • PR1: “Validation of non-formal and informal learning – Analysis of European and National Scenarios” 
  • PR2: “Training Curriculum on the 8 European Key Competences” 
  • PR3: “New Validation Portfolio in Practice” 
  • PR4: “Guidelines for Recommendations” 
  • PR5 “Interactive Platform 

Ref. number: 2021-1-FR01-KA220-ADU-000030141

Promimpresa è un partner del progetto europeo COMPB4D (Competences Before Diplomas). Il progetto avrà una durata di 25 mesi, con inizio a novembre 2021 e fine a dicembre 2023.

 

Il progetto, finanziato nell’ambito del programma Erasmus+ KA2, è realizzato dai seguenti partner:

 

Capofila: ANI (France) – www.ani-international.org

Redial Partnership (Ireland) – www.redialpartnership.org

Agrupamento de Escolas nº 2 de Beja (Portugal) – http://www.esdmibeja.pt/

A & A Emphasys Interactive Solutions (Cyprus)- www.emphasyscenter.com

CPIP (Romania) – www.cpip.ro

ICEP (Slovakia) –www.iceponline.com

Promimpresa (Italy).

 

Questo progetto mira a identificare e sviluppare possibili modalità di riconoscimento e convalida delle competenze acquisite in contesti non formali e informali.

 

OBIETTIVI SPECIFICI:

 

  • – promuovere la crescita socio-economica e l’inclusione di soggetti svantaggiati, attraverso il riconoscimento e la validazione delle loro competenze non formali; 
  • – analizzare gli scenari europei e nazionali della validazione delle competenze e dell’educazione degli adulti; 
  • – ampliare l’accesso al riconoscimento delle competenze non formali e informali;
  • – fornire l’ accesso gratuito a contenuti di apprendimento digitale, attraverso la creazione di una piattaforma informatica interattiva; 
  • – contribuire al miglioramento e all’aggiornamento delle politiche, al fine di promuovere azioni strategiche e sforzi comuni di autorità pubbliche, enti di formazione, attori sociali e istituti di certificazione.

 

I PRINCIPALI GRUPPI TARGET SONO:

 

  • – Giovani adulti (dai 18 ai 30 anni) provenienti da ambienti svantaggiati o da contesti vulnerabili;
  • – Professionisti della formazione che lavorano con adulti vulnerabili e orientatori al lavoro;
  • – Istituti di certificazione, autorità locali e policy maker.

 

RISULTATI E PRODOTTI ATTESI:

 

o PR1: Validazione dell’apprendimento non formale e informale – Analisi degli scenari europei e nazionali

o PR2: Curriculum formativo sulle 8 competenze chiave europee 

o PR3: Implementazione del nuovo portfolio di validazione 

o PR4: Linee guida per le raccomandazioni 

o PR5: Piattaforma interattiva 

I nostri Partners